Duyurular

...

Yeni Kaydolan Öğrenciler İçin Bahar Dönemi Bilgi Kılavuzu

YÜKSEKOKULUMUZA YENİ KAYDOLAN ÖĞRENCİLER İÇİN

BAHAR DÖNEMİ BİLGİ KILAVUZU

 

2020-2021 Eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılını sağlıklı ve başarılı bir şekilde tamamlamanızı dileriz. Bahar dönemi ders kaydını 15-19 Şubat 2021 tarihleri arasında yapmanız gerektiğini hatırlatırız.Ders kayıtları, Üniversitemiz ve Yüksekokulumuzla ilgili bazı bilgiler aşağıda verilmiştir.

 

1. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ WEB SAYFASINA ERİŞİM: Çukurova Üniversitesi WEB sayfasına http://www.cu.edu.tr adresinden bağlanılabilirsiniz. Çukurova Üniversitesinin WEB sayfasından haberler ve duyurular, etkinlikler, öğrenci işleri ve diğer adreslere ulaşabilirsiniz.

 

2. ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU WEB SAYFASINA ERİŞİM: Yüksekokulumuz web sayfasına https://adanamyo.cu.edu.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.

 

3. ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ WEB SAYFASINA ERİŞİM: Üniversitemizin web sitesindeki https://login.cu.edu.tr/ Öğrenci başlığı altında, Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi tıklanarak güz dönemine ait ders kaydınızın yapılması gerekmektedir. Sisteme erişmek için kullanıcı no olarak okul numaranızı, pinkodu olarak T.C. kimlik numaranız girilmelidir.

 

4. DERS KAYDI AŞAMALARI (15-19 ŞUBAT 2021 ARASINDA ÖĞRENCİLERİN YAPACAKLARI)

Ø  http://www.cu.edu.tr sitesine giriniz.

Ø  Girdiğiniz sitede Öğrenci başlığını tıklayınız.

Ø  Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (Çukurova Üniversitesi)’ne tıklayınız.

Ø  Kullanıcı Adı : 2020 ile başlayan öğrenci numaranızın tamamı

Ø  Şifreniz : T.C Kimlik Numaranızın tamamıdır.

Ø  Sistem sizden şifre değişikliği istemesi halinde yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.

Ø  Şifrenizi belirledikten sonra Anasayfa dan; Derse Yazılma başlığına tıklayın.

Ø  Buradaki açıklamaları okuduktan sonra ekranın en alt kısmında Onayla butonuna tıklayınız.

Ø  Seçilen Dersler başlığına tıklayınca, ekrana dersler gelecektir.

Ø  Bölüm Seçmeli Dersleri dahil derslerin tamamını seçiniz. (Derslerin AKTS toplamı 30 olmak zorundadır)

Ø  Derslerin AKTS Toplamı 30 ise kayıtları onaylaya tıklayınız

  

5. DERS KAYDIYLA İLGİLİ ÖNEMLİ BİLGİLER

* Her eğitim öğretim dönemi Güz ve Bahar dönemi olmak üzere 2 yarıyıldan oluşur. Genel olarak Güz yarıyılı Eylül ayında; Bahar yarıyılı ise Şubat ayında başlar.

* İkinci Öğretim ile Uzaktan Öğretim öğrencileri, harcını yatırdıktan sonra akademik takvimde belirtilen tarihler arasında ders kayıtlarının yapmaları gerekmektedir. Harç yatırılmadan ders kaydı yapılamaz)

* İkinci Öğretim ile Uzaktan Öğretim öğrencilerinin dönem harcını yatırma tarih aralığı, ders kayıt haftası tarih aralığı ile aynı tarihleri kapsar.

*Önce harç yatırılır. Harç yatırıldıktan birkaç saat sonra ders kayıt sistemi, ders kaydı için aktif hale gelir.

* Öğrenciler ders kaydında problem yaşamaları halinde bölüm/program akademik danışmanları ile görüşebilirler. https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/student/danisman-listesi Danışmanların elektronik postalarına

https://adanamyo.cu.edu.tr/cu/staff/akademik-personel linkinden ulaşabilirler.

* Ders kaydını yapmayan öğrenci sınavlara giremez. Sınavlara girse dahi sınav notu sistemde ders kaydı olmadığı için öğrencinin not sistemine işlenemez.

* Normal şartlar altında öğrencinin her yarıyılda alması gereken yani sorumlu olduğu derslerin AKTS toplamı 30 dur. AKTS toplamı 30’un altında ise (Mesela 27 ise) eksik ders kaydı yapmış olur. Bu durum da öğrencinin mezuniyetini etkiler.

* Ders kaydında yapılan en bariz hata; seçmeli dersler birden fazla ise sadece bir tanesinin seçilip diğerlerinin seçilmemesi. Halbuki seçmeli ders sayısı kaç tane olursa olsun; seçmeli derslerin tamamı seçilecektir.

* Ders kaydını yapmayan öğrenci; öğrencilik haklarından mahrum pasif öğrencidir. Bu durumda okulumuzdan Öğrenci belgesi dahi alamaz. Askerlik Şubesi tarafından tecil işlemi yapılmaz.

 

6. DERSLERİ TAKİP VE ERİŞİM:Tüm dersleri https://adanamyo.almscloud.com web adresinden takip edeceklerdir. Derslerin takibi için girişte kullanılacak Kullanıcı Adı: 2020 ile başlayan öğrenci numaranızın tamamı Şifreniz ise : T.C Kimlik Numaranızın tamamıdır.

 

7. DERS MUAFİYETİ:Üniversitemize kayıt olmaya hak kazanan öğrencilerin daha önce bir yükseköğretim kurumunda   alıp, başarılı oldukları derslerden muafiyet talep edilecek tüm dersler için başvurular, öğrencinin üniversiteye kayıt yaptırdığı ilk yarıyılda,   ders kaydının   başladığı tarihten itibaren  10 (on) işgünü içerisinde, yüksekokul öğrenci işleri bürosunda alacakları veya adanamyo web sayfamızda bulunan öğrenci başlığı altında bulunan form ve dilekçeler bölümünde bulunan ders muafiyeti formunu indirip doldurulup onaylanmış (mühürlü, kaşeli ve imzalı) not belgesi (transkript)  ve onaylı ders içerikleri eklenerek yazı işleri birimine teslim edilir. Süresi içinde yapılmayan başvurular kabul edilmez.

 

8. ÖĞRENİM ÜCRETİ YATIRMA: 2020-2021 Eğitim öğretim yılı dönemlik harç ücreti ikinci öğretim ve uzaktan öğretim öğrencileri için 418 TL’ dir. Yeni kazanan öğrenciler öğrenim ücretlerini İş Bankasının herhangi bir şubesine T.C. Kimlik numarası ile, daha önce kayıtlı olan öğrenciler ise öğrenci numaraları ile 15-19  Şubat 2021 tarihleri arasında yatırabilirler.

 

Daha fazla ve ayrıntılı bilgiyi web sayfalarımızda bulabilirsiniz. Lütfen ilgili web sitelerimizi ziyaret ediniz.2020-2021 eğitim - öğretim yılında başarılar dileriz.